Charaktery platforma edukacyjna


Przypomnij hasło Zarejestruj się

Pakiet "Sztuka dobrego życia"

Uzyskaj dostęp

Cena za dostęp:


143.91 zł

Opis szkolenia

Pakiet w dobrej cenie: oszczędzasz ponad 47 zł!

1. Jak żyć dobrze z własnym ja?

  • Co to znaczy "być sobą"?
  • Źródła wiedzy o sobie
  • Samopoznanie i cierpienie
  • Zdrowe poczucie własnej wartości
  • Odpowiedzialność za siebie

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w procesie samopoznania. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje jak można budować zdrowe poczucie własnej wartości. Pozwala nabrać dystansu do stereotypów, które zniekształcają obraz samego siebie i innych osób. W sposób przystępny ukazuje nowe teorie i techniki psychologiczne, a wśród nich koncepcję samowspółczucia oraz  trening uważności

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które pozwolą na poznanie własnych mocnych i słabszych stron oraz budowanie zdrowego poczucia własnej wartości.

Efekty: To pierwszy ważny krok na drodze do dobrego życia - w zgodzie z sobą i innymi.

(1) Trening uważności - Rozmowa z Agnieszką Popiel, „Wciąż się stajemy” („Charaktery”,11/2012)
(2) Trening: Ekspert od siebie - Dorota Krzemionka, w rozmowie z Agnieszką Popiel, „Wciąż się stajemy” („Charaktery”,11/2012)


2. Dobra praca, dobry rozwój

  • Jak znaleźć w pracy sens?
  • Sposoby na konflikty
  • Pokonaj stres
  • Aktywne poszukiwanie pracy
  • Jak się nie dać bezrobociu?

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w odnajdywaniu w pracy sensu i poczucia spełnienia. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje jak można radzić sobie ze stresem i konfliktami w miejscu pracy. Pozwala nabrać sił, potrzebnych  do aktywnego poszukiwania pracy oraz dbania o własny rozwój mimo niekorzystnej sytuacji na rynku pracy czy bezrobocia. W sposób przystępny ukazuje nowe teorie i techniki psychologiczne, a wśród nich zarządzanie przez jakość oraz program bilansu zerowego w miejscu pracy.

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które pozwolą złagodzić negatywne skutki nadmiernych obciążeń i stresu w pracy oraz pomogą w aktywnym poszukiwaniu pracy i dbaniu o własny rozwój zawodowy.

Efekty: To drugi ważny krok na drodze do dobrego życia - w stronę równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

(1) Trening: Wzmocnij się w stresie! - Anna Brzezińska „Świeczka na stres” („Charaktery”,1/2007)
(2) Negatywne emocje w pracy Aplikacja „Groźny szef w kapciach” autorstwa prof. Ewy Trzebińskiej przy rozmowie z Agnieszką Popiel „Krótka kołderka psuje życie” („Charaktery”,3/2008)


3. Dobre relacje w rodzinie

  • Rodzinne kłótnie, rodzinna harmonia
  • Jak stawiać dziecku granice
  • Jak złożyć rodzinę - układankę?
  • Wychowanie dziecka "w pojedynkę"
  • Relacje dorosłych dzieci z rodzicami

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w budowaniu relacji rodzinnych, opartych na miłości, poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje jak budować zdrowe poczucie wartości dziecka czy stawiać mu granice. Podpowiada jak uciec z błędnego koła rodzinnych obciążeń i nauczyć się wybaczać bliskim. Wyjaśnia, jak ułożyć relacje ze starzejącymi się rodzicami tak, by obie strony miały poczucie, że ich oczekiwania i potrzeby są ważne. W sposób przystępny ukazuje strategie pomocne w przygotowaniu dziecka do „rodziny-układanki” i wychowywaniu dzieci „w pojedynkę”.

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które pozwolą harmonijnie układać relacje z bliskimi, rozwijać zdrowe poczucie wartości dzieci i umiejętnie stawiać im granice.

Efekty: To trzeci ważny krok na drodze do dobrego życia - w harmonii z najbliższymi.

(1) Dziecko w „rodzinnej układance” Ewa Szperlich, Danuta Gruszczyńska, „Nowy tata w domu” („Charaktery” 8/2003)
(2) W pułapce perfekcjonizmu Rozmowa z Carlem Honoré, „Dzieci presji” („Charaktery” 5/2011)

 

4. Dobre zmiany

  • Lęk przed zmianą
  • Całościowe spojrzenie
  • Jak radzić sobie ze stratą
  • Wizualizacje
  • Porażki na drodze do zmiany
  • Twórczość

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w wyznaczaniu i osiąganiu realistycznych celów oraz we wprowadzaniu skutecznych zmian. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje również jak radzić sobie z nieoczekiwanymi przełomowymi zdarzeniami w naszym życiu. Podpowiada jak zmniejszyć lęk przed nowością i niewiadomą. Wyjaśnia, jak spojrzeć na sytuację całościowo. W sposób przystępny ukazuje jak rozwijać swoją motywację i nie dać się zniechęcić porażkom.

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które pozwolą utrzymać i wzmocnićmotywację oraz wyznaczyć i osiągnąć realistyczne cele.

Efekty: To czwarty ważny krok na drodze do dobrego życia - w stronę pozytywnych zmian.

(1) Trening:  Karta motywacji Rozmowa z Grażyną Wieczorkowską-Wierzbińską, „Wciąż ten sam, choć inny” („Charaktery” 5/2012)
(2) Ewolucja czy rewolucja Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska „Na zmianie” („Charaktery” 11/2005)


5. Dobre związki

  • Partnerstwo
  • Jeśli żyjemy obok siebie
  • Po kryzysie
  • Praca nad związkiem
  • Jak rozmawiać? Jak się kłócić? Jak negocjować?
  • By miłość trwała...

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w budowaniu partnerstwa i pracy nad związkiem po kryzysie. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje, jak poprawić komunikację w związku - od codziennych rozmów po kłótnie, a dzięki temu trwale wzmocnić relację. Podpowiada jak świadomie pracować nad związkiem i wprowadzać w nim zmiany.  Wyjaśnia, jak poszukiwać cennych kompromisów i efektywnie rozwiązywać konflikty. W sposób przystępny ukazuje, co możemy zrobić, by wyjść z kryzysu i sprawić, by nasza miłość trwała.

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które sprawią, że łatwiej będzie nam rozmawiać o potrzebach, oczekiwaniach i troskach w związku, to zaś przełoży się na nasze partnerstwo: intymność, bliskość i zaangażowanie.

Efekty: To piąty ważny krok na drodze do dobrego życia - w szczęśliwym i trwałym związku miłosnym.

(1) Związani na dobre Katarzyna Growiec, „Związani na dobre” („Charaktery” 11/2011)


6. Dobry styl życia

  • Jak zwolnić tempo?
  • Zdrowa żywność
  • Co nam dają podróże?
  • Minimalizm
  • Jak odnaleźć spokój?
  • Przepływ

Zakres: Kurs przedstawia różne strategie pomocne w stopniowej zmianie stylu życia na bardziej korzystny dla naszego zdrowia i samopoczucia. W praktyczny sposób, krok po kroku pokazuje jak zmieniać szkodliwe nawyki. Podpowiada jak zwolnić tempo i nauczyć się naprawdę odpoczywać. Podpowiada jakie korzyści mogą przynieść nam podróże w rytmie slow, minimalizm w wyborach konsumenckich i doświadczanie stanów przepływu. W sposób przystępny ukazuje jak zacząć żyć bez wiecznych zaległości i pośpiechu

Cele: Rozwijanie kompetencji psychologicznych, które pozwolą na wprowadzenie korzystnych zmian stylu życia, dzięki którym możemy cieszyć się lepszym zdrowiem i samopoczuciem.

Efekty: To szósty ważny krok na drodze do dobrego życia - świadomego, spokojniejszego i opartego na bliskich relacjach.

(1) Trening:  Grusza w zgiełku Aplikacja „Grusza w zgiełku” do rozmowy z W. Eichelbergerem „Niespodziewanie spotykany spokój” („Charaktery” 2/2009).
Oprac. dr Dorota Krzemionka na podstawie: Agnieszka Popiel i Ewa Pragłowska,  Psychoterapia poznawczo-behawioralna, Wydawnictwo Paradygmat, 2008.
(2) Przepływ Tomasz Maruszewski, „Przepływ” („Charaktery” 4/2012)

Komentarze

Chcesz dodać zwykły komentarz? Przejdz niżej.

Jeszcze nikt nie dodał komentarza. Bądź pierwszy i napisz komentarz

Dodaj komentarz

Zawartość pakietu